Obawy sumienia w służbie zdrowia

Stahl i Emanuel (wydanie 6 kwietnia) słusznie rozróżniają poborowych od lekarzy. Niemniej jednak stwierdzają, zawód. . . wykorzystuje równowagę refleksyjną do samokorekty. Ten dynamiczny proces ustanawia obowiązki zawodowe. . . niezależnie od tego . . . osobiste przekonania. 1 W tym punkcie nie zdajemy sobie sprawy z tego, że osoby odmawiające służby sumienia angażują się w dynamiczny proces podejmowany w ramach danego zawodu, aby przeciwdziałać problematycznym obowiązkom zawodowym i korygować błędy. Lekarze nie przyjmują już eugeniki i nie postrzegają już homoseksualizmu jako choroby, ponieważ ostatecznie wpłynęły na nią głosy sumień. Bez zgody dla poszczególnych dysydentów równowaga dynamiczna staje się całkowicie statyczna. Co więcej, autorzy nie podają żadnego powodu, aby sądzić, że dynamiczna równowaga zawsze przenosi profesję na coś zbliżonego do prawdy moralnej.
Po drugie, skoro w zawodzie kwestionuje się sprzeciw sumienia, nie jest jasne, czy argumenty przedstawione przez autorów są przekonaniami osobistymi czy zawodowymi. 2. Czy autorzy mogą sumiennie sprzeciwić się sprzeciwowi sumienia?
Na koniec autorzy nie rozumieją obowiązków chirurga Świadka Jehowy, który zapewnia transfuzję krwi podczas operacji. Jako osoba religijna, chirurg odmówi osobistego otrzymania krwi.4 Sprzeciw nie dotyczy innych. Ten argument jest nieistotny.
Lester Liao, MD, MTS
University of Alberta, Edmonton, AB, Kanada

Ewan Goligher, doktor medycyny
University of Toronto, Toronto, ON, Kanada
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
4 Referencje1. Stahl RY, Emanuel EJ. Lekarze, a nie poborowi – sumienny sprzeciw w ochronie zdrowia. N Engl J Med 2017; 376: 1380-1385
Full Text Web of Science Medline
2. Clarke S. Obdżektor w służbie zdrowia: nowe kierunki. J Med Ethics 2017; 43: 191-191
Crossref Web of Science Medline
3. Giubilini A, Savulescu J. Redakcja gości – sprzeciw sumienia w ochronie zdrowia: problemy i perspektywy. Camb Q Healthc Ethics 2017, 26: 3-5
Crossref Web of Science Medline
4. Szanuj dar życia. W: Czego może nas nauczyć Biblia? Wallkill, NY: Towarzystwo Biblijne i Traktatowe Strażnicy w Nowym Jorku, 2016: 135-44.

Składamy pięć pytań do Stahla i Emanuela dotyczących sprzeciwu sumienia. Po pierwsze, czy autorzy zgadzają się, że lekarze są we wspólnym przymierzu z pacjentami1, które gwarantują, że nigdy nie umyślnie ich nie skrzywdzimy, czy też nie zmieniło się to przymierze? Po drugie, stawiając pacjentów na pierwszym miejscu, czy nasze przymierze z pacjentem-lekarzem wymaga, aby po otwartej i opartej na wzajemnym szacunku rozmowie, obejmującej poradnictwo medyczne, lekarz może odmówić realizacji decyzji pacjenta, jeśli lekarz uzna, że zabieg ten byłby szkodliwy dla pacjenta? Po trzecie, biorąc pod uwagę, że w medycynie nie ma miejsca, w którym lekarz mógłby odmówić leczenia pacjenta z powodu jego rasy, grupy etnicznej, płci lub orientacji seksualnej, istnieje uzasadnione rozróżnienie między sprzeciwem lekarza a działaniem wnioskowanym przez pacjent i sprzeciw wobec samego pacjenta z powodu jakiejkolwiek cechy osobowej? Po czwarte, czy pacjent i lekarz mają pewną autonomię, którą należy szanować? Wreszcie konsensus zawodu lekarza zawsze jest etyczny?
E. Wesley Ely, MD, MPH
Veterans Affairs Tennessee Valley Geriatric Research Edukacja i centrum kliniczne, Nashville, TN

Charles L. Sprung, MD
Hadassah-Hebrew University, Jerusalem, Israel
Margaret Somerville, DCL
School of Medicine, University of Notre Dame Australia, Sydney, NSW, Australia
Nie zgłoszono żadnego potencjalnego konfliktu interesów związanego z tym pismem.
Odniesienie1. Crawshaw R, Rogers DE, Pellegrino ED, i in. Pacjent-lekarz przymierza. JAMA 1995; 273: 1553-1553
Crossref Web of Science Medline
Wielu lekarzy uważa, że całkowicie arbitralne jest chronić wczesne ludzkie życie tylko wtedy, gdy przeszło ono z jednego końca waginy do drugiego. Niezależnie od poglądów politycznych American College of Obstetricians i Gynecologists lub redakcji Journal, dla tych lekarzy, udział w aborcji jest współwinny w zabijaniu drugiego człowieka. Celowe kończenie życia narusza podstawowe zasady, które ślubowaliśmy, aby podtrzymywać nasz zawód.
To wielkoduszne, że Stahl i Emanuel sugerują, że lekarze sprzeciwiający się aborcji powinni stać się radiologami, a nie położnikami i ginekologami. Być może, jeśli American Medical Association zdecyduje, że samobójstwo wspomagane przez lekarza nie jest już medycznie kontrowersyjne , ci sami lekarze będą musieli zrezygnować z internistów i lekarzy rodzinnych.
Myślę, że powinniśmy w pełni przyjąć zasadę sprzeciwu sumienia w medycynie. Amerykanie woleliby przyjąć głęboko zakorzenione moralne, etyczne i religijne przekonania poszczególnych lekarzy niż wykluc
[przypisy: lekarz dermatolog, ginekologia estetyczna, podologia ]
[przypisy: dermatolog od czego jest, stomatolog w kamienicy gryfino, zespół marfana test kciuka ]

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

0 odpowiedzi na „Obawy sumienia w służbie zdrowia

  1. Dr. Cocktail pisze:

    [..] Odniesienie w tekscie do dieta sokowa[…]

  2. Krzysztof pisze:

    Prawie wszystkie owoce mają witaminę C, minerały, barwniki

  3. Sexual Chocolate pisze:

    [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: ćwiczenia[…]

  4. Malwina pisze:

    Ja wole sie przebadac co roku