Jakosc, koszt i wartosc oceny umiejetnosci klinicznych

Wprowadzenie programu Step 2 Clinical Skills (CS) w ramach amerykańskiego Medical Licensing Examination (USMLE) w 2004 roku było ważnym krokiem w kierunku zapewnienia, że lekarze poszukujący licencji na praktykę medyczną w tym kraju wykazują umiejętności skoncentrowane na pacjencie, są niezbędne w praktyce. Ten wymóg zbliżył USMLE do spełnienia oczekiwań społeczeństwa, że lekarze wykazują kompetencje w zakresie komunikowania się i badania pacjentów.1 Dodanie oceny CS jako wymogu licencjonowania było również głównym czynnikiem zmian w pozytywnym kształtowaniu edukacji i oceny. programy wielu amerykańskich szkół medycznych, 2,3 doprowadzające szkoły do zgodności z ważnymi kryteriami akredytacyjnymi prowadzonymi przez Komitet Łącznikowy ds. Edukacji Medycznej (www.lcme.org/functions.pdf).
W artykule z Perspektywy w tym wydaniu czasopisma, 4 Lehman i Guercio koncentrują się na ważnym aspekcie programu Krok 2 CS: jego koszt. Chociaż ich zai nteresowanie kosztami jest zgodne z obecnym klimatem w opiece zdrowotnej, wartość wymieniona w tytule jest funkcją jakości, jak również kosztów. Nie uwzględniają one w pełni długofalowego wpływu tego programu oceny na bezpieczeństwo i zadowolenie pacjentów, oczekiwania społeczne i skuteczną edukację medyczną.
Autorzy przytaczają wysokie wskaźniki dla studentów amerykańskich, którzy stwierdzili, że test oferuje niski zwrot z inwestycji. Jednak są dosłownie setki amerykańskich studentów medycyny rocznie (około 350 egzaminów po raz pierwszy w roku akademickim 2010-2011 i około 3400 od 2004 r.), Którzy wykazują braki w co najmniej jednej z głównych domen ocenianych w kroku 2 CS: przyjmowanie historia, przeprowadzanie badania fizykalnego, efektywna komunikacja i dokumentowanie spotkania pacjenta. Te poważne braki w ważnych, skoncentrowanych na pacjencie umiejętnościach wymagają remediacji. System, który zapobiegał tysiącom wy kształconych w Stanach Zjednoczonych lekarzy w ciągu ostatniej dekady od rozpoczęcia długiej kariery zawodowej bez umiejętności, które są fundamentalne dla skutecznej opieki nad pacjentem, tworzy istotną wartość i zapewnia ogromną usługę dla społeczeństwa; unikanie niepieniężnych kosztów nadużyć, krzywdy pacjenta i śmierci jest nieocenione.
Lehman i Guercio sugerują, że być może międzynarodowi absolwenci medycyny, którzy stanowią około 22% aktywnie licencjonowanych lekarzy w Stanach Zjednoczonych 5, powinni być oceniani w kroku 2 CS, ale nie powinni tego robić amerykańscy studenci. Takie podejście byłoby sprzeczne z kulturą naszego narodu promującą sprawiedliwość i historią wysiłków legislacyjnych mających na celu zapewnienie niedyskryminacji wszystkim osobom poszukującym licencji na praktykę medyczną w Stanach Zjednoczonych. Umożliwienie osobie obejścia wymogu licencjonowania wyłącznie na podstawie lokalizacji jego szkoły m edycznej pokazuje brak troski o bezpieczeństwo pacjentów i jakość opieki zdrowotnej.
Od momentu wprowadzenia, krok 2 CS ewoluował pod względem projektu, treści i standardów. Coraz częstsze korzystanie z mniej wystandaryzowanych obrazów pacjentów zwiększyło możliwości autentycznych interakcji, wymagania komunikacyjne zostały rozszerzone, aby w pełni ocenić umiejętności zdawania egzaminów w tej ważnej kompetencji, zwiększyły się wymogi dotyczące prezentacji dokładnej interpretacji informacji o pacjencie, a standardy przekazywania zostały rygorystyczny. Jakość kroku 2 CS została dobrze zademonstrowana, a pozytywna wartość tego programu będzie nadal pomagać profesjonalistom w wypełnianiu umowy ze społeczeństwem.
Lewis R. First, MD
National Board of Medical Examiners, Philadelphia, PA
org
Humayun J. Chaudhry, DO
Federation of State Medical Boards, Euless, TX
Donald E. Melnick, MD
National Board of Medical Examiners, Philadelphia, PA
Formularze ujawnień dostarczone przez autorów są dostępne wraz z pełnym tekstem tego listu na stronie.
5 Referencje1. Watt DG. Jakie są dowody? J Med Licensure Discipline 2008; 94: 6-7

2. Hauer KE, Hodgson CS, Kerr KM, Teherani A, Irby DM. Krajowe studium oceny umiejętności klinicznych studentów medycyny. Acad Med 2005; 80: Suppl: S25-S29
Crossref Web of Science Medline
3. Gilliland WR, La Rochelle J, Hawkins R i in. Zmiany w edukacji umiejętności klinicznych wynikające z wprowadzenia egzaminu USMLE Step 2 Clinical Skills (CS). Med Teach 2008; 30: 325-327
Crossref Web of Science Medline
4. Lehman EP, Guercio JR. Egzamin umiejętności klinicznych Krok 2 – propozycja niskiej wartości. N Engl J Med 2013; 368: 889-891
Bezpłatny, pełny tekst Web of Science Medline
5 Young A, Chaudhry HJ, Rhyne J, i in. Spis lekarzy czynnie licencjonowanych w Stanach Zjednoczonych, 2 010. J Med Regul 2010, 96: 10-20

Materiał uzupełniający
(5) Listy
Zamknij listy
[hasła pokrewne: lekarz dermatolog, gabinet psychologiczny, badanie kardiologiczne ]

[hasła pokrewne: protezy zębowe cena, przychodnia ul wojska polskiego, ile kosztują badania medycyny pracy ]

Ten wpis został opublikowany w kategorii Bez kategorii i oznaczony tagami , , . Dodaj zakładkę do bezpośredniego odnośnika.

0 odpowiedzi na „Jakosc, koszt i wartosc oceny umiejetnosci klinicznych

  1. Sandbox pisze:

    mam problem ze skaczącym ciśnieniem,

  2. Nickname Master pisze:

    Article marked with the noticed of: obdukcja warszawa[…]

  3. Woo Woo pisze:

    kurcze nie wiem co mam czy pluca czy oskrzela

  4. Sandra pisze:

    [..] odnosnik do informacji w naukowej publikacji odnosnie: muzeum[…]

  5. Kazimierz pisze:

    poza tym skurcze, bóle głowy, nerwowość

  6. Laura pisze:

    [..] Oznaczono ponizsze tresci z artykulu oryginalnego: woda mineralna[…]

  7. Crash Test pisze:

    A ja dostałam zapalenia oskrzeli z powodu przebywania z osobami palącymi.